Nattsvart utbrott mitt på dagen

men ojdå så negativ och nedstämd Qilin har blivit.

Allt jag behöver göra och allt jag vill göra skjuter jag upp till någon annan dag. Det är så trist. Allt. Vet att om jag bara kommer igång med att gör något så blir också tillvaron roligare. För hur roligt kan det bli när man bara tänker "jag har inte lust". Vad det än gäller. Städa eller gå på fest ger samma reaktion. Jag vill inte.

Jag fryser och vill inte ta på mig en tröja för det är tråkigt att behöva ha mycket kläder.

Jag är hungrig och vill inte laga mat för då måste jag handla något först.

Jag vill inte gå ut för där är det kallt eller mörkt eller halt eller något annat trist.

Jag vill inte se på tv för det är inga bra program.

Jag vill inte läsa en bok för den är säkert dålig.

Jag vill inte sätta på någon musik för den musik jag vill lyssna på stal någon i somras och jag har inte återinförskaffat den.

Jag vill inte vara hemma.

Jag vill inte gå ut.

Jag vill inte vara ensam.

Jag vill inte träffa folk.

Jag vill inte jobba.

Jag vill ha ett roligt intressant jobb.

Jag är för gammal.

Jag är inte alls gammal.

Jag är för korkad.

Jag är smart trevlig och bra på en väldig massa saker.

Jag är väldigt mycket jaginriktad för tillfället.

Det är bara mig det är synd om.

Det är egentligen inte ett jävla dugg synd om mig.

Jag vill bo på landet.

Jag vill bo centralt mitt i en stor stad.

Jag vill. Jag vill inte.

 

Jag vill ha en blogg som är glad och uppmuntrande.

Idag är ett perfekt exempel på hur den inte ska vara.

 

Vill jag ha ... image84 ... fylla i mitt rum?

Nee... det är inte heller kul!

 

Men jag har i alla fall en bild jag tycker om

    image85Sculpture, Rudolf Steiner

 

och en filmsnut med        fick mig att dra på smilbanden.

Eftersom idag är en pest dag lyckades jag inte lägga in den men

klicka här så kan du också se "very funny cats". (hoppas jag?)




Blinkie Have a Nice Day





Kommentarer
Postat av: Bia

Hej på dig! Kul att du bloggar igen! Jag har funderat på vart du tog vägen. Läste ju i somras att du inte hade det så toppenbra... Tänd ett ljus och jaga bort mörkret, snart är det vår igen! Kram!

Postat av: ThE DaRk SiDe

Det du skriver om stämmer in på mig idag ...
Hopplösa jag ...
Det kanske blir bättre i morgon ...
* Kram *

2007-11-18 @ 19:01:31
URL: http://replicantcore.spaces.live.com/
Postat av: Paula

Så känner vi alla till mans ibland...inget är kul, inget är inspirerande, jag vill men jag orkar inte, kan inte osv. i all oändlighet. Men stjärnorna blinkar så vackert hos dig, jag försöker blinka tillbaka..

2007-11-22 @ 20:11:01
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback