idag och idag

Hemma på min gård

ställs var 14: e dag en container för uppsamling av papper.

Varför sammanfaller aldrig det med att jag kommer ihåg att slänga alla tidningar, kartonger od?

Ibland vill jag baka.

Varför sammanfaller aldrig det med att jag har ingredienser hemma?

Det händer att jag plockar fram dammsugaren med avsikt att använda den.

Varför är då alltid dammsugarpåsen full?

LillaVita Katten

Har lagt en duk på mitt bord och

Ställde dit två mässingsljusstakar

Men först

Tog jag bort böcker tidningar skräp

Det blev fint

Trots att duken inte är nystruken och

Mässingen inte är putsad.

 

Snart

Ska jag sitta där

Med en caffe latte

en bok

en cig

och titta ut i mörkret.

 

Idag

är det världsdagen för tv (FN)

Och

World Hello Day

HEJ Världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback