guld, monopol och högerklick

Någon någonstans (= usa) firar

Monopoly Day i dag.

Bröderna Parker lanserade Monopol-spelet idag år 1935.

Dyraste utgåvan har skapats av en juvelerare i San Francisco 1988.

Värde $2-million dollar, tillverkat av 23-karat guld och 42 diamanter. WHOA!

Min mus (datorns!!) har slutat reagera på höger-klick.

Alltså får du inte se bilden jag har på guld-monopolet.

 

Vilket skapade stor irritation.

Efter ett antal svordomar kom jag på att

(man får vara hur dum som helst, eller hur)

På min ′läptopp′ finns ju faktiskt en inbyggd mus (det har jag också)

som det faktiskt går alldeles utmärkt att högerklicka på

så då kan jag ju faktiskt

lägga in bilden

Och jodå, det är guld.

image88

 

För övrigt

är det vädret väldigt grått.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lys

I min familj älskar vi att träffas och spela spel. Monopolet plockas fortfarande fram på t ex julafton. men, jag skulle säkerligen suttit med hemskt dåligt samvete om vi spelade med diamantfigurer på ett guldbräde istället för att ge de pengarna till behövande. Sjukt!

Hoppas på en mindre grå vecka för Dig. Hösten är guld, löven glimmar och fladdrar i ett vackert guldspektra ... det duger väl till både dig och mig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback