16 november

"He who believes is strong; he who doubts is weak.

Strong convictions precede great actions" (Louisa May Alcott)

 


Idag är det FN:s Internationella dag för tolerans

Ett viktigt ämne. Ett stort ämne. Väcker mycket tankar.

Andra som uttrycker sig bättre får tala om det.

 

 

image85

 

 

För övrigt är det World Fast Food Day!

Det är som så mycket annat ett firande med ursprung i USA.

Här finns en blogg med information om trender, näring och nyheter.

 

Nee.. tacka vet jag grönsaker

(i min värld är det likhetstecken mellan fast food och skräpmat..)

 

image86Dags att slå runt en hel dag med min teddybjörn!

Det är nämligen "Have a Party with Your Bear Day"

Vilket är bra för dig som förmodligen precis som jag missade att fira

Teddy Bear Day den 9 september

Teddy Bear Picnic Day den 10 juli

Den Internationella nalledagen på Th.Roosevelts födelsedag den 27 oktober

 

Ta igen det idag!

Här finns lite tips på hur man firar med sin björn

Ett te-party med nalle kanske kan vara trevligt?

 

Javisst - för alla som inte vet kan jag berätta att teddybjörn (eller nallebjörn) är en slags kramdjur i tyg eller annan mjukt material med stoppning. Den lär ha fått sitt namn efter Theodore Roosevelt som någon gång inte ville döda en björnunge.

Björn springer Ha nu en riktigt kramgo' dag!




Kommentarer
Postat av: Anna-Lys

Jag försöker vara tolerant
varje dag, år ut och år in
somliga menar jag är tant
antik, och dricker mest vin

Was it amusing or just evoked musing?

Postat av: Anna-Lys

1. Kanske inte sån fylla du avser? ;-)
2. Meant the MuseArt visit!

Ha en underbar helg på Dig!

2007-11-16 @ 18:21:08
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: The Dark Side aka Whisky Dräparen

Hej vännen!
Tänk att du hittade mig, hur bar du dig åt?
Det var ett tag sedan.
Kul att du kom till min nya blogg och hälsade på.
Hoppas du mår bra och att livet behandlar dig väl.
Önskar dig en riktigt fin helg!

2007-11-17 @ 02:54:58
URL: http://replicantcore.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback