Söndag

Vad man än må vänta så blir det annorlunda. (Buddha)

Dagens namn
Idag firas Viktoria, svensk flaggdag, kronprinsessans namnsdag och namnet betyder seger.

Denna dag i historien
Anne Frank 12 juni 1929-12 mars 1945.
12 mars 1930 - Mahatma Gandhi påbörjade sin 24-dagar och 320 km långa march för att protestera mot de brittiska skatterna på Indiskt salt.

Dagens (…) från Uncyclopedia
blir en presentation av Uncyclopedias hjälpsida. Den är mycket hjälpsam. Observera att ”the big five” består av 4 punkter.
Help:Contents
From Uncyclopedia, the content-free encyclopedia.
Report a site problem
You can also help poor people by giving them money.
If you actually do need help, please see
The Big Five:
* About
* Beginner's Guide
* Flame war guidelines
* Writing Tips
Själv tar jag på mig hatten och funderar på saken.
time-outHäxhatt



"Om man bor för länge någonstans samlar man på sig för mycket. Man övertar för många plikter och göromål, umgås med för många familjer, och när man flyttar drabbas man av separationens smärta. "
Buddha
Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Anki

De där med att bo för länge....JA DE STÄMMER...oj vad man samlar på sig och vad man får ågren när man flyttar...fast man har ju grannarna kvar endå, fast på längre håll liksom....

Anki

2006-03-12 @ 17:19:50
Postat av: Anna

Hej kära du!
Nix inget kaffe på sängen, men väl grillad korv i skogen. Inte illa det heller.
Hoppas att din kommande vecka blir bra!
Kram mammaanna

Postat av: Anonym

Hi Qilin,

Thank you for your visit and comment. Very sorry to hear that you have been unwell... Depression is not a good thing. I have had mild forms of it myself. Hope you feel better soon. Maybe try those daylight lamp things? Take care and hear from you soon.
(((HUGS)))

syn,
xxx

2006-03-12 @ 22:20:34
Postat av: Rolle

Borlänge i Dalarna. Det är svårt att masa sig iväg. Kanske skulle testa Falun någon gång. "The rolling stone catches no mud."

2006-03-13 @ 03:10:24
URL: http://spaces.msn.com/mussepigg1948/
Postat av: Ibbe

Godmorgon?
Ja, det där med att stanna för länge på en plats. Mycket bråte blir det. Har en 3-rummare för mig själv (o katten). Tänker att jag skulle nöja mig med en 1a. 90 % av grejerna jag samlat på mig används icke eller är "dammsamlare". Förr, när jag var ung, flyttade jag mycket. Anpassade mig snabbt i nya miljöer utan annat än det jag hade i kappsäcken. Jag har blivit alldeles för bekväm och handlingsförlamad.
I går tänkte jag: "ÖKEN". Men mycket av den känslan är som bortblåst nu när det mesta av hjärnan är upptagen med att få mig att orka med vardagens alla trivialiteter o petitessgöromål (som "måste" göras).
Tänk, att få deleta den träliga lunken man är i och börja med ett nytt vitt ark (men, förstås, vis av alla de erfarenheter man fått under resans gång). Det är ju inte omöjligt. Jag bara bestämmer mig. Nu är den första, annorlunda dagen av resten av mitt liv. Om man bara tog sig tid....
Oj, nu har jag pladdrat o kluddrat på din sida med gråa bokstäver. Men
jag säger som Hasse o Tage ur "Spader Madame" : "Hej alla glada! Solen är en kula som är ball!"
Ha en bra dag!
kramisar från Ibbe

2006-03-13 @ 07:42:58
URL: http://spaces.msn.com/lifeode/
Postat av: Munin

Budda var inte helt tokig han inte! Faktum är att det är sällsynt med SÅ kloka ord, han kommer med!
Att stanna för länge är inte bra egentligen, vore skönt att vidga vyerna. Skrämma slag på sig själv genom att prova något nytt. Tyvärr funkar ju inte det ihop med förutsättningar alla gånger dessvärre *harkel*, jag är inne på 11 året på samma ställe och vad det gäller jobb så blir det 20 år nästa år! Fast jag HAAAr gjort lite annat också :) Men det börjar bli så att det inte gills längre he he..

Att dö och återuppså i bloggen är banne mig lika svårt som i verkligheten! Man måste hårdare än någonsin visa att man lever :) Det kan jag inte säga att jag gör direkt, jag håller på som vanligt ungefär...och har lika roligt :) Men nu tänker jag inte byta något mer, fast jag är kvar på Blogspot också IFALL något händer med Spacet igen. Men dö? Det lämnar jag åt högre makter att bestämma...blir bäst så!

Jättekramar
Munin

2006-03-13 @ 08:23:05
URL: http://spaces.msn.com/missmuninwolf/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback