7 mars

Dagens namn är Camilla
Namnet är latin och betyder ”offertjänarinna” – grattis alla Camillor, lev nu upp till ert namn!


 
Denna dag i historien år 322 f.Kr.avled Aristoteles, grekisk filosof.
         Image Hosted by ImageShack.us
Vila är enligt Aristoteles det naturliga tillståndet för all materia på jorden.
Även männskan består till stor del av materia.
Yes!  Vila!

7 mars år
  • 1875 föddes Maurice Ravel, fransk pianist och kompositör.
  • 1876 fick Alexander Graham Bell patent på telefonen.
  • 1911 började revolution i Mexico.
Och
  • 7 mars 1999 avled regissören Stanley Kubrick. Om honom var det någon av mina bloggarvänner som skrev häromdagen men vem i h-e var det? Jag hittar inte tillbaka dit!  Ville länka men nu får ni väl leta själva. På google blir det måånga träffar bara inte den jag är på jakt efter. Shit!
  • 1799 intog Napoleon I Jaffa i Palestina och hans trupper dödade över 2,000 Albanska fångar.

 Vietnamkriget,  även kallat Second Indochina War eller bara “Nam”  En konflikt åren 1957-1975 mellan Nord-Korea (the Democratic Republic of Vietnam) och Syd-Korea. Resultatet blev en militär seger över Syd-Vietnamesiska styrkor år 1975.
USA deltog i striderna ifrån 1965 och drog sig officiellt ur kriget 1973.
Ryssland och Kina var allierade med Nord-Korea, övriga inblandade länder: Thailand, Australien, Nya Zeeland, Filipinerna och Viet Cong (National Liberation Front)

Syd-Vietnam: Över 1 250 000 döda
USA:  58 226 döda och 153 303 sårade.
Civila Vietnameser: 1 100 000 döda och 600 000 sårade.

Idag firas Udda firande
  • Gör dig hörd – dag
  • Rostbiffens – dag
  • Unika namns – dag
Här kan man ”tillverka” sitt eget unika namn.

Tänkte lägga till att 
"Allah, is the unique name of God"
 Andrade mig. Och ändrade mig igen.
Jag är inte muslim. Jag är inte katolik. Jag är inte protestant.
Jag är inte ateist. Jag är inte…
Men mitt favorituttryck är
Inshallah.
Om Gud (eller Allah) vill.

Klicka här för att komma tillbaka till början
Andra bloggar om: namnsdag, udda namn, idag firas, denna dag i historien


Kommentarer
Postat av: Lars Pernes

Uncyclopedia, hur har Du burit Dig år för att hitta detta undrar Larsapojken.

2006-03-08 @ 10:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback