TheRealChatMate - tester - goda intentioner ...

Nu är det dags för reklam. Om ett forum TheRealChatMate.  Eftersom Roland har beskrivit det så bra, citerar jag honom här.

”Har ni sett bilder av Buddha, som håller i ett hjul. Det är ett hjul med åtta ekrar vill jag minnas. Det symboliserar hur han sätter rotation på tanken.
Det är dags att sätta fart igen. Hjulet har stannat. Vi har ingen upplyst lärare. Vi måste börja tänka själva, trots vår medelmåttiga tankeförmåga. 'It doesn't matter, how fast you move, as long as you don't stop'
Vi samlar medlemmarna i vårt forum för att chatta förutsättningslöst om existentiella frågor. All dogmatism är bannlyst. Vi ska söka sanningen. Det är kanske inte meningen med livet, som ska diskuteras. Däremot ska vi diskutera vetenskapliga och religiösa föreställningar om hur världen är beskaffad. Det är så mycket, vi inte vill erkänna, att vi inte förstår.
Karaktären av detta rum gör, att våra kroppar saknar betydelse”

Så gör ett besök där och prata på om ditten o datten och annat meningsfullt du undrar och funderar över.

Lila Avdelare

Nyss var det nära att jag stukade stortån. Någon hade lämnat dammsugaren framme mitt på golvet. Jag förstår inte vem som är så slarvig.

Lila Avdelare

Idag är det "Vad vill jag bli-dagen". Det kan ni uppmärksamma särskilt. Jag vet redan vad jag är, jag har nämligen gjort ett (okej, flera) test.

 I am a washing machine!

"You are a washing machine! You are out there. In fact, you are so out there that you are not even in the kitchen! You are a firm believer that clealiness is next to godliness, and you are loads of fun to be around." what kitchen utensil are YOU?

Lila Avdelare

Amaltea har skrivit så klokt om hur vi är. Har vi goda intentioner, lyssnar vi på varandra – vi människor med alla våra fel och brister, klokskap och välvilja. Absolut läsvärt, ett besök där rekommenderas varmt!

Lila Avdelare

Som den uppmärksamme läsare du är, lägger du säkert märke till att jag lyckas få till en lång blogg utan att skriva så mycket själv. Det är en konst jag tillägnat mig genom flitigt studerande av Tidshanteringsmanualer.

Dagens lägesrapport:

Kaffe: Urdrucket. Vill ha mer.
Katt: Sovande.
Väder: Små snöflingor som ser elakartade ut singlar ner. -1,9 º
Status: Har inte bestämt mig än.
Planer: Har inte bestämt mig än.
Lyssnar på: Har inte...
Kläder:  För stor tröja med borklippt halsringning
               Mjukisbyxor utan resår i midjan, dras alltså upp ständigt
               Slafsiga tofflor så jag inte kan lyfta på fötterna

Lila Avdelare

Ni kan få se resultatet av testet som visar hur pass knas jag är.

         What is your weird quotient? Click to find out!

Of all the weird test takers:
14% are more weird,
6% are just as weird,
and
80% are more normal than you!

Sådär ja. Nu har jag förstört alla mina möjligheter att bli en blogg-kändis.
Hur det går till har Annalys hittat i Veckorevyn
(Ingen skugga må falla över henne, precis som alla vi andra har hon läst den hos frissan. Typ.)

Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Aniara

He he, kära 115 Knas Tvättmaskin!

Postat av: Uffe

Stannade också på 113 i wierd testet. Känns på något sätt skönt att det är 14 procent som är annorlundare än jag är (observera kompareringen, den är en utveckling av det vi tidigare diskuterat, jag ska nog ta upp den med ILP)

2006-02-17 @ 18:34:45
URL: http://ufan.blogg.se
Postat av: jess

Hej hopp du telefonlösa människa!
Jag är något mindre weird än dig, men bara något... Hoppas du får en skön helg, själv har jag ny tenta att jobba med....men det känns bra. Rätt vad det är står jag utanför din dörr you know... Kram kram, dott

2006-02-17 @ 21:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback