Q - nej jag vill inte ha med microsoft att göra.

Q as in Quotes
as in Question
as in Qilin
as in
Qui quairit invenit
(den som söker han finner)
 as in Quid vis
(kort sagt)


Jag har nu, en gång till, ställt ett antal frågor
till MSN till Microsoft
Igen. 
Det troliga är att de inte svarar, eller ger mig ett av sina standardsvar:
"Vi beklagar att du är missnöjd, vi gör allt för att...  "

Grr.#%¤&

Nu beror min undrar på detta, en bagatell, verkligen:
jag går med i en grupp på msn groups. TheRealChatMate.
Efter ca en vecka har jag plötsigt fått ett annat namn. Ett åtskiliiga år gammalt namn.
Ändrat av msn inne i gruppens sida.
Nu vill jag veta hur jag kan få bort det och använda mitt nuvarande namn.
Som jag uppgav från början i gruppen. 

Räknar inte med att det kommer att lyckas.

Jodå. Jag kontaktar support. Jag lämnar feedback.
Jag gör allt utom att skicka mail till Sverige-ledningen, som jag faktiskt har adressen till.

Resultatet kan bli att jag helt avgår från allt som har med microsoft och msn att göra.
Då blir svenska microsoft-ledningen glad.  Eftersom jag lämnade spacet pga dålig funktion och dålig support, och efter flera samtal med dem.
Jag vill inte lägga ner mer av min tid på att diskutera med msn.
Jag har för mig mer relevanta saker att syssla med.

Gruppen TheRealChatMate blir möjligen besvikna. 
Det inte är tillåtet vara med i en msn grupp utan att vara registrerad hos msn..

Dessutom: Var jag än rör mig över "nätet i cyberspace" går det snabbt.
Så icke inom hotmail, messenger, msn space, msn groups osv.

Dessutom: Naturligtvis använder sig msn av censur.

Lästips:
IDG.se har haft flera artiklar om microsoft och eventuell censur.

Stoppade MSN-meddelanden skapar rykten om censur

Realtidsfilter på MSN - förklaring till "censuren"
Där även Jessica Börjel uttalar sig, ansvarig för kommunikationstjänster på svenska MSN vid Microsoft, (känd av många msn spaces användare)

Internetjättar som censurerar ska stoppas med ny lag – om Kina

När jag ändå är igång tar jag med lite från
Pär Ströms (Stoppa Storebror) senaste nyhetsbrev den 14 feb,
”HEMLIG CENSUR I SVENSK MICROSOFT-CHATT
Microsoft har byggt in hemlig censur i sin populära chattjänst MSN Messenger. Alla meddelanden automatläses, och ifall ett meddelande innehåller viss information stoppas det utan att vare sig avsändare eller mottagare får reda på att censur skett.
Genom tips har det kommit till min kännedom att Microsoft har byggt in automatläsning och censur i MSN Messenger, en mycket populär tjänst för så kallad chatt via internet.
Jag har provat själv, och uppgifterna stämmer. Försök till exempel att skicka ett chattmeddelande som innehåller denna länk:
http://www.big-o-software.com/download.php?product=hkSFV
Vad som händer är att meddelandet inte kommer fram. Inget felmeddelande skickas, vilket gör att många chattare förmodligen inte märker någonting och censuren uppmärksammas inte. Ifall texten i meddelandet krypteras kommer det däremot fram.
Det är inte känt hur omfattande censuren är,….” Läs mera här,


 Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

tjingeling..jisses du är sysselsatt...tja du 12an är ett sätt om jag fått lära mig att hantera min självbild...jag ska alltså ställa mig i spegeln och fråga mig själv.."på en skala mellan 1-10" titta på mig och sen säja en 12a..enligt dom som jobbar med sånt som ska bygga upp en...så ska man visst till slut börja må bättre av det...så jag testar...jag och isprinsessan...kram och trevlig helg..

Postat av: Aniara

Bäst att ta stegt fullt ut då!
Bytt till MAC!!!!!!
Skall snart göra det igen, behöver bara lite pengar.
Eller så får jag sparka igång någon av mina gamla.

Fast det är klart, HELT undan Microsofts långa klibbiga garn kommer man knappast om man vill kunna kommunicera med andra.
Läsa word dokument och sånt . . .

Och det värsta är att man kan ju "hålla till" i nån sfär man tror är MIcrosoft fri och så splafs, så har de köpt upp den.
Eller nått.

2006-02-17 @ 17:27:22
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/
Postat av: Rolle

Jag vet, Qilin, det är ett elände. Vi diskureade i går, värden och jag, om vi skule kunna flytta gruppen någon annanstans. Det är så, att hon och jag var med i ett diskussionsforum hos vår internetleverantör. En dag lade leverantören bara ner. Tretusen diskussionstrådar raderades. Då övervägde jag allvarligt att säga upp abonnemanget. Fast när jag tittade på andra leverantörers villkor, kunde jag inte hitta något bättre. Så jag stannade kvar där och gick med i ett alternativt forum hos Gunnar D. Sedan gjorde någon reklam för MSN groups. Det verkade stiligare på något sätt (fast det är nerlusat med reklam). Där fanns möjlighet att lägga in bilder, ett chatrum osv. Somliga av de gamla diskussionskamraterna skaffade egna hemsidor i MSNSpaces, ocg blev "bloggare", så även jag, men det fungerade inte bra.
Så, tills vi hittat ett bättre alternativ kommer vi att hålla till i MSNgroups.
För att ändra ditt smeknamn, tror jag att du måste gå ur gruppen, sedan eventuellt ändra din profil, och därefter gå in i gruppen igen. Det har gått att göra så förut (augusti 2005). För att vara med i MSNgrupper, krävs ett "passport". Då vill Microsoft veta allt om dig. Jag rekommenderar, att du inte fyller i mer än det nödvändiga. Ljug inte om ditt hemland, bara. Det kan leda till problem. Välkommen åter, Qilin.

2006-02-17 @ 18:59:33
URL: http://groups.msn.com/TheRealChatMate
Postat av: Rolle

ps. jag är i chatrum nu ds.

2006-02-17 @ 19:07:26
URL: http://groups.msn.com/TheRealChatMate
Postat av: Robban

Ja, den bloggen du har verkar ju bra också. Bara man slipper krångla med MSN spaces är allt frid och fröjd tycker jag.

Tack för info angående Valentine.

Trevlig helg!!

2006-02-17 @ 19:11:25
URL: http://robblogsno1.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lys

Tvi vale för MSN ... men som Aniara uttryckt redan ... det går bara inte att bojkotta om man vill ha kontakt med omvärlden såväl på arbetet som på fritid ... och bara det gör mig RASANDE!!!!

Grrrrrr

2006-02-18 @ 12:17:49
URL: http://spaces.msn.com/members/Anna-Lys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback