Melankoli

Satt och bläddrade bland citat och ordspråk, då jag hittade det här:

?I morgon kommer att bli inställd på grund av bristande intresse.?

Tyvärr är ursprunget okänt.

Jag fryser om tårna och vill helst ställa in redan idag.



Lila Avdelare

Sitter här och bokför så tangenterna går varma. Jag ligger efter. Långt efter.
Utan någon som helst koppling minns jag plötsligt när min Olle dog. Jo, det kan bero på musiken -
" ..would you know my name if I saw you in heaven.." Det skulle jag göra ? om inte ditt namn,
så skulle jag minnas Du. Jag skulle känna igen dig även om du är oigenkännlig för
en jordisk människas öga. Din själ, din ande, kommer jag aldrig att missta mig på.
Efter 8 ½ år är du fortfarande med mig. Kommer alltid att finnas. Du står bakom min stol just nu
och ler när du läser det här. Skakar på huvudet och ber mig släppa taget om sorgen.
Du fattas mig min vän.

Lila Avdelare


?Om man står med ena foten i det förflutna och den andra i framtiden, då pissar man på nuet.?
Mia Törnblom i ?Självkänsla.nu?

Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Anna

Värst va du var morron pigg idag:)
Sov sött imorgon söndag!
Kram

Postat av: Anna-karin

åhh det var ett bra uttryck...sitter en stund med dig...bara andas och är..kram

2006-02-04 @ 23:52:47
URL: http://anna-k67.blogspot.com
Postat av: uffe

Ditt inlägg är så jag vill nästan gråta, mittendelen är som en dikt som kunde reciteras av ILP. Ändå kan jag inte släppa första delen, den har en missförståndets ton som är ganska humoristisk. Troligen menade den som skrev det att mötet/utbildningen eller något sådant var inställd men det blev ett litet syftningsfel. Det visar att vi människor inte är fullkomliga men det visste vi ju innan så det lär inte hamna på kvällstidningarnas löpsedlar.

Ha det så bra!

2006-02-05 @ 00:18:12
URL: http://ufan.blogg.se
Postat av: san

Jaa, Din Olle står och ler över din axel..Det vill jag tro..så är det..Stooor Kram och önskar dig en trevlig vecka (och tack för citatet - gillar det)
san

2006-02-05 @ 20:02:17
Postat av: Anna-Lys

Kramar i mängder

2006-02-05 @ 21:20:33
URL: http://spaces.msn.com/members/Anna-Lys/
Postat av: gia

*Kramar om* *Finns inga ord till tröst*
Vad säger man?
Mycket vackert skrivet...
Kram
gia

2006-02-08 @ 23:23:27
URL: http://gia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback