Dagens funderare

"I varje människa bor en djävul, och i en ovanlig människa bor en ovanlig djävul. Du måste lära känna din egen personliga djävul. Bli vän med den. Gör något obegripligt, irrationellt för en gång skull,
bara på sattyg!"
 (Okänd)


Mus Avdelare

Före klockan 11.00 är det enligt etikett-reglerna så att man säger God morgon. Alltså:

God morgon!


Det var mycket jag hade tänkt men därav blev intet.

Jag måste skynda, ila iväg för att hinna ställa till med riktigt mycket sattyg idag...


Ytterligare ett citat har jag att förgylla dagen med:


                               "Jag älskar män som har en framtid och kvinnor som har ett förflutet"                                                                                    Oscar Wilde


Återkommer i eftermiddag. Om inte något oväntat inträffar. Ett fenomen som är relativt ofta återkommande i mitt liv.  Då är det tänkt att jag äntligen ska hinna runt och hälsa på hos er andra. Eventuellt också skriva en del om reklam. Om reklam tycker jag inte. Det är inte så enkelt att vara anti - reklam alla gånger. Vilket syns på denna sida. Till exempel. All reklam är inte av ondo. Speciellt inte om den kommer mig till godo ;-)


Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Aniara

Me and my inner devil, det låter det!
Nåväl, hoppas du och din inre skojare fick gjort nått lagom litet sattyg idag på er eskapad.
Och därmed säger jag, God dag.
För det skall man väl säga resten av dagen?
Fram till vaddå? Sex? Sju? och sen god kväll?
God eftermiddag, säger man väl inte.
Eller?
Ta fram etikettsboken nu!

Postat av: Rolle

God dag! Säger man så här dags. "God morgon" heter det mellan fem och tolv. "Godmiddag mellan 12 och 19. Därefter säger jag "God afton". "God natt" säger man bara, när det är dags att gå och lägga sig. Tänkte passa på att göra lite reklam för vårt forum. Det behövs någon som städar där. Det är helt gratis ett arbeta. Vi ska göra snyggt tills nästa epok. Det ska visst handla om Gud. Vi skippade Hitlerbiografin och reseskildringarna, så det blir existentiella frågor för hela slanten, som det ser ut för tillfället. Jag hade nämlgen en vision av att Guds finger ristade dessa ord i en klippa: "Jag finns inte - sluta tro på mig!"
hälsningar och handslag
/Rollesweden

2006-02-17 @ 00:56:46
URL: http://groups.msn.com/TheRealChatMate
Postat av: Aniara

Lurar dig?!
HA!!
VEM är det som brukar lura andra att ge sig på såna dumheter?
Ha? Bara undrar . . .
Fast mest av allt undrar jag hur du lyckades norpa åt dig Kevin!!!!
Va!?
Ha en bra dag nu, min kära Tvättmaskin.
=)

2006-02-17 @ 08:43:25
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/
Postat av: Åsa

Godmorgon! ja det är inte alltid man hinner med bloggandet. Hoppas du hade en trevlig eftermiddag där ute i verkligheten! Kram Åsa

2006-02-17 @ 09:17:47
URL: http://spaces.msn.com/mammagris

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback