20 februari

Dagens namn
är Vivianne som har latinskt ursprung, kommer av 'vivus' och betyder 'levande'.

Denna dag i historien
år 1928 öppnades telefonlinjen mellan Sverige och USA.

Idag firas
Heritage Day i Canada
President's Day i USA
Family Day i Alberta, Canada
S:t. Eleutherius från Tournai's Dag

Udda firande
Cherry Pie Day – baka en körsbärspaj idag, gäller alltså att få tag i några körsbär, det kan bli en utmaning.
Love Your Pet Day – älska ditt husdjur idag (–om du nu inte gör det varje dag ändå!)
Northern Hemisphere Hoodie Hoo Day –   20 feb Hoodie Hoo-day
alla uppmanas att exakt 12.00 lokal tid gå utomhus och ropa ”Hoodie Hoo” för att jaga iväg vintern och förbereda för våren som ska komma om precis en månad från idag!

Student Volunteer Day – innebär väl att alla studenter ska göra något frivilligt idag, eller möjligen att alla frivilligt är studenter idag?

Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Aniara

1928!
Häftigt ju. Två år efter att far min föddes.
Sen åkte han dit när han var i 20-års åldern. Fast inte verkar de har ringt varandra så ofta på den tiden, inte så långt. Brev finns det, farmor sparade allt.

Annars känner jag mig lite lockad av den där Hoodie Hoo-dagen, om man kan få skrika nått annat helst då.

Presidentens Dag, nej DEN känner jag definitivt inte för att fira . .. .
ja, das war alles.
=)

Postat av: Lars Pernes

Hej Stjärnskott
Dagens namn ska absolut vara kvar! Och så har jag äntligen hittat hur man gör för att kommentera men jag hittar ICKE (!!) någon knapp att trycka på för att skriva något nytt i min egen blogg. Så det så.

Larsapojken

2006-02-20 @ 15:40:40
URL: http://larspernes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback