Viktig om tid, träd, kyckling och annat oväsentligt.

thinkerWhat we see depends mainly on what we look for.
                                                                    Sir John Lubbock


och jag ser inte skogen för alla träd - eller ska det vara tvärtom? Jag ser inte träden för skogen? Näe, det lät väldigt fel. 

Jag har mycket måsten men ingenting blir gjort. Inte ens bloggandet. grön elefant Jo jag tror att jag är en grön elefant.

Jag tycker inte om kyckling. Dvs jag äter den gärna men idag har jag hanterat två råa dylika. Kan man förresten säga råa kycklingar? Rå morot är väl okej, och rå fisk. Rå kyckling låter fel. Lixom.

FötterAvdelare


Men nu ska ni få ett gott råd, alla herrar och dylika (grabbar, pojkar, män, gossar och så vidare) som har vägarna här förbi . Ett gammalt talesätt från östgötska landsbygden:


Gift dig aldrig med en kvinna som inte tycker om katter och som går inåt med tårna.


Och lite viktig om än sen, information!!!!

I natt, dvs natten till den dag som snart är slut,  klockan två minuter och tre sekunder efter 01.00                   var  tiden och datumet  01:02:03  060504

Det missade ni väl inte? Det kommer aldrig att hända igen!   

Själv hade jag ingen aaaning.              


Jag kommer igen. Om inte förr så när jag trasslat mig ur pappershanteringen. Vem var det som var så korkad och påstod att det skulle bli mindre papper tack vare datorer? Inte då!


Är det någon som vet hur eller var man löser in en check med dollar?  - Jaså, banken, jaha ja. Kunde väl tro det. Då måste jag ju gå dit! Typ.

Får, mini


Kommentarer
Postat av: Pova

Jag hade heller ingen aaaning - missade det fullständigt *gråter* - jag som har mani på sån't. *suck* Där låg jag i min säng och visste alls intet.

Att gå inåt med tårna vet inte om det betyder något, men att STÅ med tårna inåt = hemlängtan!
Källa: muntlig tradition från östra Sörmland/västra Närke via mor och moster

Ha det gott!
Pova

Postat av: Pova

....med tårna vet JAG inte om ... ska det vara förstås

2006-04-06 @ 06:58:09
Postat av: Hasse

tack för tipset. Inte för att jag tänkt gifta om mej men det händer att man inte själv bestämmer över görande och låtande.

Kram
Hasse

2006-04-06 @ 09:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback