Lax katt natt stava Hmm

Servern på app.blogg.se svarar inte.
Den servern känner jag inte till. Å andra sidan. Ni som ännu håller ut med MSN, här får jag hela tiden information om vad som pågår. Just nu kan det vara lite kärvt med kommentars-funktionen. Det är ok eftersom jag vet att det är så, Jämför med msn spaces. Hu.
Ber om överseende också, jag har inte tittat till mina vänner på länge. Dåligt är samvetet men hoppas på att de som är vänner står ut. Precis som IRL.

Och just nu hade jag tänkt skriva ner minut för minut…
Klockan 22:54
Nyss hemkommen från ’goaste’ vännerna.
I morgon ska det bli lunch för äldre medarbetare.
Jo, inte mina – vännernas kollegor.
Jag ska nu tillaga lax. Önska pigan lycka till!
23.00 Vände mig om lite häftigt så Esset hoppade högt.
23:10 Laxen i ugnen. Disk avklarad. Cappuccino på g. ( felstavat, ja ja)
23:14 Kolla på laxen! Det är lugnt. Naturligtvis. Nu blir det cig och capp…..
23:18 Inser att klockan är precis som jag skrivit – inte 22:18 som min köksklocka visar.
23:25 Blev sittande med ”Vår kokbok”. Tryckår har försvunnit med åren…
”i det lilla hushållet är det enklast att koka fisken i portionspaket överst i potatiskastrullen. Lägg fisken på ett stycke smord aluminiumfolie.”
Oj, det har jag inte gjort. Men så är det inte avsett för litet hushåll heller. Jag är däremot kökspiga. Dags blanda ihop såsen. Jo. Imorgon 14.00. 12 gäster som ska käka gott. Tror de.
Vadå? Var det någon som trodde mitt yrke har med ekonomi att göra?
23:33 Katten tog en sväng förbi och pratade. Bäst vi leker en stund.
23:44 Esset håller på att hoppa ur skorna – om hon hade några – pga laxdoften. Jag vill ha! kurras det här. Själv förhåller jag mig helt kall och förbereder lime-såsen.. MJAU. Mrrjhkrr eller hur nu det ska stavas.
22:53 nej, fel klockan är 23:53. Jag är trött.
00:01 Såsen kommer att räcka till 20 personer och laxen till åtta. Esset har fått några småbitar så hon blev tyst.
Och nu blir jag tyst.
Natti natti.
00:08. Jag gjorde en stavningskontroll.
Meningen tycks sakna verb.
Meningen tycks sakna verb.
Meningen tycks sakna verb.
Meningen tycks sakna verb.
Meningen tycks sakna verb.
Jävla tjat. F’låt att jag svor.
Kram på er.
Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Anna-Lys

Har inte kommit in på något som har med MSN att göra på ett HELT dygn ... hm ... kanske skulle plocka fram kokboken ... längesedan jag läste den. Börjar liksom tröttna på Eniro ... annars mycket givande text :-)

n8 n8

AnnA

Postat av: Tonårsmorsa

Har också en sån där gammal kokbok, fast alla intressanta recept är otillräckliga... Alltså, halva sidan är borta eller så är det typ intorkade bakgrejer över sidorna så man knappt ser, har inskaffat en ny nu på bokrean, men den gamla var bättre vad gällde mycket! Önskar dig en trevlig fortsättning på helgen! Kram!

2006-04-08 @ 17:08:46
URL: http://spaces.msn.com/fatoutouray/
Postat av: Aniara

Kokböcker ja
Såna köper jag ibland på reor och dylikt för att jag tror att det skall bli roligare att laga mat, lättaare att komma på nått etc - och sen står de mest där och knôr i en hylla bak köksdörren.
Som nu, måste sticka iväg och handla nått ätbart inann affären stänger, men VAD.
Kolla i en kokbok?
Njae . . .. det hm, njae...
Äh!
=)

2006-04-08 @ 19:58:16
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/
Postat av: Syn

Hi Qilin,

Thanks for the recent comments and visits, Sorry for the late replies... Only managed to blog today after a long gap. Have blogged about recent weeks.
Hope you are well and healthy. Hear from you soon and take care.
(((HUGS)))

syn,
xxx

2006-04-08 @ 21:47:34
URL: http://spaces.msn.com/synspace0/
Postat av: Larsapojken

Jag gjorde misstaget att skriva ut HELA Din blogg. Av någon anledning skrevs ut 21 sidor ut två gånger. Men jag älskar Dig ändå.
Larsapojken

2006-04-09 @ 08:22:43
Postat av: Eder Badare

Törnrosa... Vem har väckt dig.
Jaha, dé é här du gömmer dig...

Ja, eller nått.

2006-04-09 @ 11:02:22
Postat av: Anna-karin

hej pinglan..tjingelingeling...saknar verb?? ähh vaddå då...skitsamma..och kokböcker är toppen..hmm om man använder som vill säja..vilket jag gör ibland..kram

2006-04-09 @ 13:07:14
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Aniara

Vad roligt att "hon rör på sig" igen!!
Men nje, int' tror jag att armar och ben växer UT fall de går av. Menn läker IHOP igen gör de ju. Och det är mer än vad hål i tänder gör ju.
För övrigt håller jag fullkomligt med om det där att man borde få betalt!!
=)

2006-04-09 @ 14:57:24
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback