Lemon Tree

CitronträdGulligt när The Corrupted Innocent sjunger Lemon Tree – svårt att beskriva och begripa sig på den rösten. Gå dit och lyssna!  A capella.
Texten är ”gullig” den också. Bekymrad Joker

LEMON TREE

When I was just a lad of ten, my father said to me,
"Come here and take a lesson from the lovely lemon tree."
"Don't put your faith in love, my boy", my father said to me,
"I fear you'll find that love is like the lovely lemon tree."

Lemon tree very pretty and the lemon flower is sweet
but the fruit of the poor lemon is impossible to eat.
Lemon tree very pretty and the lemon flower is sweet
but the fruit of the poor lemon is impossible to eat.

One day beneath the lemon tree, my love and I did lie
A girl so sweet that when she smiled the stars rose in the sky.
We passed that summer lost in love beneath the lemon tree
the music of her laughter hid my father's words from me:

Lemon tree very pretty and the lemon flower is sweet
but the fruit of the poor lemon is impossible to eat.
Lemon tree very pretty and the lemon flower is sweet
but the fruit of the poor lemon is impossible to eat.

One day she left without a word. She took away the sun.
And in the dark she left behind, I knew what she had done.
She'd left me for another, it's a common tale but true.
A sadder man but wiser now I sing these words to you:

Lemon tree very pretty and the lemon flower is sweet
but the fruit of the poor lemon is impossible to eat.
Lemon tree very pretty and the lemon flower is sweet
but the fruit of the poor lemon is impossible to eat..


Roy Wood har skrivit den, The Move hade den som b-sida på en singel. Slutet av 60-talet. Det är en stund sen… Nostalgisk? Näe, inte jag inte  Ros

Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Anki

Ordet GULLIG är väldigt Gulligt.
Det är ett ord som används väldigt mycket.
Det är trevligt.
Jag använder det 261 gånger per dag i olika sammanhang.
Det måste innebära att jag också är Gullig.
*fniss*....Jaha, bad du om min åsikt eller?!
Nej som vanligt inte, MEN du fick den endå ju, som alltid.
Braia o Gulliga hälsningar från tant Anki

Postat av: Bia

Nu lurade du mig att registrera mig på SoundClick så jag kunde höra den gulliga låten... Ja sött lät det med den lite förkylda, snoriga rösten :)

Ha re' fint!
Kram/Bia

2006-03-21 @ 23:52:29
URL: http://bia.just.nu
Postat av: Aniara

Hej där Q!
Vad händer?
Har våren fångat dig?
Blir ju alldeles förvirrad när jag inte vet vad jag skall fira om dagarna.
Och då det inte syns några spår av dig här i rummet ditt.
Allt ok, hoppas jag!?
Hilsen,

2006-03-22 @ 05:22:10
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/
Postat av: Lillatanta

Halloy vad gulligt av dej att vi får lyssna på gyllig musik.
hOPPAS ALLT ÄR BRA MED DEJ.Själv ska jag ut och njuta av vårsolen.Hopp och hej snält att jag fick hälsa på gulliga dej
kraaaaaaaaaam

2006-03-22 @ 09:11:39
Postat av: Lillatanta

Halloy vad gulligt av dej att vi får lyssna på gyllig musik.
hOPPAS ALLT ÄR BRA MED DEJ.Själv ska jag ut och njuta av vårsolen.Hopp och hej snält att jag fick hälsa på gulliga dej
kraaaaaaaaaam

2006-03-22 @ 09:11:42
Postat av: Lillatanta

Halloy vad gulligt av dej att vi får lyssna på gyllig musik.
hOPPAS ALLT ÄR BRA MED DEJ.Själv ska jag ut och njuta av vårsolen.Hopp och hej snält att jag fick hälsa på gulliga dej
kraaaaaaaaaam

2006-03-22 @ 09:11:44
Postat av: Lillatanta

Halloy vad gulligt av dej att vi får lyssna på gyllig musik.
hOPPAS ALLT ÄR BRA MED DEJ.Själv ska jag ut och njuta av vårsolen.Hopp och hej snält att jag fick hälsa på gulliga dej
kraaaaaaaaaam

2006-03-22 @ 09:11:44
Postat av: Munin

Lattjo dag det här! Först mådde jag pest efter ett Demonslayerslag igår. Möttes av ett mycket glädjande ängelmejl i morse som trollade undan alla bekymmer i ett nafs, sen gick jag in här hos en annan bloggare och fick mej ett gott skratt och så trippar jag in hos dig och vad finns här? JO en av mina favvolåtar!! Dessutom min sons favvolåt! Lemontree! Den är så härlig och man blir så glad av den!
Tackar för det. Herrejösses, hur bra får det bli??

Jättejättekramar
Munin Vargatik

2006-03-22 @ 10:51:55
Postat av: Larsapojken

Jag vet en annan "gullig" låt som sjungs på engelska av en ung flicka med brytning: "Under the mango tree, my sweet honey and me". Ungefär så, och jag tror att det är ett mangoträd det handlar om. Finns det någon som kan tipsa om låten?

2006-03-23 @ 09:31:50
Postat av: Anna-karin

hej gumman tassar in ...ser att du inte uppdaterat..och knäpp som man är undrar man men oj har det hänt nått??? förutsätter att allt är bra.kram..

2006-03-23 @ 14:32:03
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Maria

Long time ago - men hög klass :)

Må så gott

2006-03-23 @ 22:11:33
URL: http://pernes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback