Omröstningen och annat bludder

Min enkät om presentationen av dagens namn - här är resultatet:

Av den överväldigande andelen om hela 12 stycken röstande tycker
2 st det är ointressant
7 st att det ska vara kvar
3 st att jag ska lägga till hur många som bär namnet

Ergo: Jag fortsättter. Och när jag ändå håller på fortsätter jag med "denna dag i historien" och olika mer eller mindre seriösa firande och festande världen över.
Däremot tar jag inte med hur många som bär namnet. Det är så enkelt att kolla själv genom namnsökning hos
SCB.
Mus Avdelare

Hos Lillla Tanta såg jag en lista att kryssa i. Lite väl närgångna frågor kanske.. Nå, jag tog och fyllde i en sån lista. Sedan hade jag en väldig tur, word svalde alltihopa, satte väl i halsen av chocken. Inte hittar jag den igen och jag tänker inte göra om det.
Ha! Snopet va!  

Mus Avdelare

                                                  Get Firefox

Nu blir det reklam. Framförallt för Firefox. Det är så bra, smidigt, snyggt och många små praktiska finesser. Våga prova! Det kostar inget att ladda hem, det kan du göra här!
Så har ni väl också lagt märke till reklamen på min sida. Det är sådant jag själv använder, och alltså kan rekommendera. Titta närmare till höger - lösa sudoku eller vanliga korsord t ex är mitt tidsfördriv och hos Korsord.se finns det massor.

Annars har jag faktiskt på min dörr en Nej tack till reklam-skylt. Trött kan man bli på att det kryllar av reklam överallt. Nu börjar det krylla här också. Men här är det jag som valt, det är en stor skillnad - i alla fall för mig.

Mus Avdelare

Saltförsäljare
En dam kom in i en speceriaffär för att köpa en flaska biffstekssås. Hyllorna i butiken var fulla med saltkartonger, 100-tals här och 100-tals där. Innehavaren talade om att han hade ett parti biffstekssås men att han måste gå ner i källaren för att hämta en flaska. Kunden följde med ner, men där fann hon till sin förvåning ytterligare ett stort lager saltkartonger längs alla väggar.
- Ni måste sälja en väldig massa salt i den här affären, sa kunden.
- Nej, sa butiksinnehavaren resignerat, jag kan inte sälja något salt alls. Men den där som säljer salt ill mig - han kan sälja salt.        



Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Rolle

Räknefel eller fel ställd fråga. Det är tilllägget om antalet namnbärare ställde till trassel. Jag tycker du ska göra som riksdagen: strunta i folkomröstningen, och gör som du själv tycker!

2006-02-26 @ 16:02:25
Postat av: Anonym

tror jag ska prova firefox när jag kommer hem igen...värt ett försök ;-)
san

2006-02-26 @ 17:05:40
Postat av: Anna-karin

jisses vilken värld har jag varit i..?? och jag tycks missa saker..men men...hm..ankät?? jaja det kan vara så..men i alla fall..du klara dig från frågegrejsen..haha...vilken tur du har..fniss..men ville lämna en måndags kram...

Postat av: Anna

Jag har varit USEL på att hälsa på ett tag så enkäten har jag missat....
Jag skickar en kram iaf, och sätter mig tillrätta och läser ikapp...
Mammaanna

2006-02-27 @ 09:33:00
URL: http://spaces.msn.com/alu039mammaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback