Tjugofyra = 24

BlinkieDon't Worry
Jag har norpat för att jag tyckte det var lite roligt. Annars är jag fortfarande dyster. Och på dåligt humör. Typ.
Men frågorna här (inte svaren, de är mina) är alltså stulna från
Patrik på Suburbia.
“24
By Patrick
Nej, inte tv-serien, som på sin femte säsong aldrig varit bättre, däremot 24 frågor som sprider sig som en löpeld just nu. Den som är intresserad finner svaren nedan”
Så. Då tar jag en cig i mungipan och sätter igång –  

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
[…]som än idag kallas Umbria, nor och öster om Latium. Oskiskan[…] Tore Janson. Latin – Kulturen, historien, språket.2003
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En pärm med bokföring.
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Tror det var på nyårsafton när jag såg Grevinnan och betjänten. (Jag har ingen TV och det är sällan tittande på den som är aktuellt vid besök hos TV-ägare)
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
15:50 Hm. Ligger alltså före, klockan är 15:23
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Inte ett dugg. Osedvanligt tyst här. Jo nu hör jag en bil.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
En timme sedan. Gick hem från goda vänner, där jag pratade strunt en stund över ett (två?) glas vin.
7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Suburbia där jag stal här undersökningen.
8. Vad har du på dig?
Ljusa byxor, grön tröja,
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Inget jag minns.
10. När skrattade du senast?
Ett par timmar sedan.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Oj, det är mycket det. Bokhyllor, en reproduktion av Rafael och en av Monet, en tavla av okänt ursprung, ett kort med en av Kittelsens hästar, en överlastad anslagstavla.
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja, en katt (inte min!) som tagit sig in i ett skåp det inte gick att ta sig in i.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite skeptisk innan, men något ville jag skriva så…
14. Vilken var den senaste film du såg?
Tror det var en med Kommissarie Morse – på dvd på datorn.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Bil, cykel, hus…. Men först en flygbiljett. Långt bort.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag läser ibland högt ur en bok för katten.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Se till att fördela maten så den räcker till alla.
18. Tycker du om att dansa?
Nix. Föredrar att stå och hänga i baren.
19. George Bush?
Hu. Bort. Läste nyss att han härstammar från en svensk Månsson som emigrerade till Amerika 1645. Det tyckte jag i n t e var något för oss svenskar att yvas över.
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Det är redan avklarat. Dvs flickan. Om jag fått en pojke också hade det kanske blivit Endre. (ett ungerskt namn, bäst att tala om det för er som inget  begriper ;-))
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Helt klart. Absolut ja.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det där kunde du gjort bättre men okejdå, du får en chans till.
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Precis bara de som har lust.

Och så när jag vandrat vidare från det ena till det andra, hittade jag Infallsverkstan som skriver
Har det gått troll i din blogg?   Läsvärd. Ett besök kan rekommenderas.

Tack för idag.


Slut för idag.   

Klicka här för att komma tillbaka till början


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jösses vad frågor o svar....
Njatt, är Du på dåligt humör, jag som just lärt dig hur man förklarar bort dammtussar under sängen. Sånt måste ju bara vara upplyftande ju!!!
*gapskratt*...kom igen nu....skratta med...hihihi

Kram Anki

2006-04-10 @ 15:13:14
Postat av: Rolle

Inte bara rummet blir fullt, utan även tiden. Fast detta är roligare än tv, i alla fall.

Postat av: Amaltea

Po med Hattaskrållan o kom igen and join the Easter Parad ...glöm intte hatten :-)

2006-04-11 @ 01:31:47
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback