Hoppas på en Voip-telefon efter påsk?

Hoppsan ? solen lyser och himlen är blå!

Känner ni till att i antikens Grekland var seden att kasta ett äpple till en flicka ett sätt att fria till henne.

Undrar hur det gick om han missade och träffade henne i huvudet? 


Det är Påsk snart. Om ni inte visste det. Efter påsk, eller kanske rentav i påskhelgen, är det dags att ta itu med deklarationerna. Benjamin Franklin har sagt att:

?I den här världen finns det ingenting som är säkert förutom döden och skatterna.?

 

Det var länge sen så nu blir det en

Lägesrapport:

Kaffe: nej, cappuccino

Katt: sover i sängen som ska bäddas. Det får förstås vänta tills hon har vaknat. Jodå, hon har legat där sen i morse :)

Väder: +18,7 Jo det är sant! Solen lyser nämligen rakt på min termometer.

Status: Småstressad utan verklig anledning. Inte bra.

Jag är så trött, helt orimligt trött. *suck*

Planer: Träna på att ta det lugnt. Jag gör ju inget vettigt i alla fall?

Lyssnar på: Indian-musik?

Mus Avdelare 

 
Å andra sidan. Är det någon som vill ha egen Internet-verksamhet?  Jag har fått ett antal Voucher, dvs redan betalda registreringar, av ett företag. De är värda ca 199 dollar, för det får man en packe CD-skivor med program, produkter och service till onlinemarknadsplatser. Ingenting krävs som motprestation, men om du vill så får du ett företag med försäljning av bland annat Voip-telefonsystem, (Voice over Internet)

Jag skänker alltså bort det här.

Läs det här brevet, och om du blir intresserad skickar du ett e-mail till mig.

 ...money makes the world go around...  

 Mus Avdelare

Tjolahopp. Nu fyller vi på med mera fika.  Och så

på med hatten.  Häxhatt


Kommentarer
Postat av: Anna-Lys

Konstigt ... det trodde jag *fnurrar en hårslinga*

;-)

Postat av: Pova

Att påsken står för dörren har jag förstått. Däremot tänker jag inte deklarera vare sig i eller efter påsk - det fixade jag samma dag blanketten kom, 06-03-30 :) Får t.o.m. tillbaka en lagom liten slant. Joo, liten, jag lånar inte ut pengar till staten frivilligt. Men det är trist att få restskatt.
Börjar förstå att jag borde leta efter en påsk-hatt!
Ha de´ gott, granne!
Kram från Pova

2006-04-12 @ 00:40:22
URL: http://spaces.msn.com/PovaNorrkoping
Postat av: Aniara

Vad hände om flickan missade äpplet då?
inte lyckades fånga det?
Vart bröllopet inställt då?
Snygg hatt för övrigt!
=)

2006-04-12 @ 06:13:47
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/
Postat av: Anna-karin

hmm...tja jag skulle aldrig blivit gift då...för min man är skitdålig på att träffa och jag att fånga..vill lämna en varm påsk kram....

2006-04-12 @ 08:12:59
URL: http://spaces.msn.com/members/anna-k67
Postat av: Ibbe

Önskehatt..
..hmm..var Wilhelm Tell homo?..hmm..
"Småstressad utan anledning". Känner igen det. Försöker intala mig emellanåt att inte förstora upp saker/petitesser som man ändå inte kan göra ngt åt eller som är ovidkommande i livet (om man verkligen tänker efter). Men det är svårt att programmera om sig..
Som Kirkegaard sa´"hälften av det du oroar dig över inträffar aldrig. Den andra hälften inträffar vare sig du oroar dig eller inte" !
Ha en avstressande påskhelg!
kramis från Ibbe

2006-04-12 @ 08:15:08
URL: http://spaces.msn.com/lifeode/
Postat av: Anki

Jasså ute ur idet,,,hummm...men nog har jag berättat om min flytt??!!

Jo de e jag HELT SÄKER PÅ FAKTISKT.

Kram Anki

2006-04-14 @ 14:55:18
URL: http://www.reseledaren.blogg.se
Postat av: Amaltea

Tjolahopp...Gla Påsk på sig...
visst var det på dig som Paparazzi klippte en bild...som kom med i min Easter Parade ;-)

2006-04-15 @ 00:53:28
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/
Postat av: En liten tant

Två saker har jag extremt god ordning på - deklarationen och julgransbelysningen. Båda ställer till så mycket besvär om de hanteras slarvigt. I övrigt råder kaos.

2006-04-16 @ 10:48:03
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Badaren

Vadan detta... Är ni fortfarande "i hatten"!?!

2006-04-17 @ 00:32:00
Postat av: Aniara

Alltså, jag såg dig flyga förbi på din tjusiga hemmasnickrade kvast. antar att du varit för upptagen med allt Blåkulleri för att hinna plita ner nått nytt i ditt rum.
För, det är väl inte fullt ännu!!??

2006-04-17 @ 05:35:11
Postat av: Munin

På med hatten ja, nje jag har just tagit av den. Den orsakade migrän hela påsken :( Men NU så, jädrar fram med kvasten och en snabbrepa över Blåkulla, bara för att kolla OM nån finns kvar :)

Kram och God Vår
Munin Ur Hatten Kommen (den för trånga hatten...)

2006-04-17 @ 11:21:24
Postat av: Anki

Pust..jo tack jag vet allt hur det är att vara reselddare, de roade jag mig med i många år, så tog jag tag i de på en privat plan..haha..oh NEJ jag missade inte dig, jag försökte göra dig uppmärksam flertalet gånger, så de så!!
Men du var nog lite frånvarande, en del resande är det ibland, man skriker nästan till dem, man lidar dem runt fingret, fjäskar, niger oh pust..men inte vaknar de endå. MEN NU SÅ...grattis grattis...du är uppståndet ur ditt ide igen o fattade poängen. Skönt att få dig på besök, ibland är resor korta, men endå intressanta o givande. Idag ska jag resa till havet (2 mil) med nya vänner, som jag faktiskt inte träffat ennu, men om någon timme så där är de här hos mig. Spännande, ja inte sant. Jag rapporterar väl inne hos mig framåt kvällningen, så vill du med på den resan, se upp!!
Kram Anki
PS Din katt förefaller lika slapp o slö som min hund på morgonen!!!

2006-04-17 @ 12:08:04
URL: http://www.reseledaren.blogg.se
Postat av: Amaltea

Pling...sant att fint folk kommer sent...du var så välkommen....
och jag blev glad...att jag var lika snabb som Pova.....skickade den med vändande post...Phu...
klart för detta året...
Ha en bra vecka (((kram)))

2006-04-18 @ 16:12:30
URL: http://spaces.msn.com/sinnesro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback