En vanlig dag hemma hos Qilin

Sopar upp müsli som av någon märklig orsak ligger på golvet.Hur kan det komma sig – det är ju bara jag och katten som bor här?.

Kommer på något och går för att hämta en gummisnodd. Bredvid platsen där snoddarna finns får jag syn på ett papper som jag behöver läsa. Jag skriver ett svar och när jag ändå håller på får jag lite fler meddelanden ivägskickade åt olika håll via e-posten. Reser mig för att fixa kaffe och kommer ihåg gummisnodden. Tar fram en snodd och tittar på klockan. Oj, så mycket redanl Jag behöver gå ned i källaren. Det har ingenting med tiden att göra. Går iväg med alla julsaker som stått i garderoben och väntat på förflyttning till källarnivå.

Ett par timmar senare ser jag förvånat att jag har en gummisnodd om handleden.

???

Går iväg för att våldgästa ett par goda vänner. Det är som vanligt ett bra infall. När värdfolket visar tydliga tecken på sömnighet går jag hem.

Möts av litet Ess som vill ut och gå i trapphuset, meeen självklart.

Sedan kryper vi in på alla fyra och leker och kliar mage. När jag är som mest engagerad i ”leka-med-katten”  avviker föremålet för att gå på toa.

Jahapp. Shit happens.

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

men....vänta nu...vad blev gummisnodden av?
jag ville ju veta det...hm..jaja hoppas att du får en härlig lördag...kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback