..det är mycket som är intressant är det...

Hos Aniara pågår en fantastisk utställning, rent ut sagt är det skit-intressant. Där hittade jag en länk och där hittade jag en berättelse och…
ja, jag kopierade början av den så kan intresserade följa länk dit o läsa resten:

“When I Was Like Ten
Posted 01.25.2006 by hogwild (12)
I was like ten and in a big public park for my dad's company picnic. I had to crap sooooo bad. It was a too-many-cheeseburgers-and-root-beers-and-french-fries-and-ice-cream crap. You know the kind -- it's actually gonna be nice and rock hard until you add that ice cream. Then it's all to hell. I had to squirt so bad I actually went into those… “

Ett klick här så kommer du vidare till Poop Report.com 
                                                                                                                                                                                                               
Annars har jag idag läst hos Kvinna.nu
att när det är kristider föds det fler flickor. Amerikanska forskare har studerat fenomenet och kommit fram till att blivande mödrar automatisk sållar bort pojkfoster när det är oroliga tider i världen. Mamman får spontana aborter som hon inte kan påverka. Forskarna funderar nu på om pojkfostren är bräckligare så de inte tål att mamman blir stressad.
Jaha ja. Det är klart att männen är bräckliga redan som foster. Säg den kvinna som inte inser att de stackarna måste ha varit spröda varelser redan som embryon. Vi är ju ständigt tvungna att låtsas beundra dem så de inte blir olyckliga. Bara vi låter dem tro att de är starka och duktiga kan många män utföra stordåd. Utan oss kvinnor som stöd skulle de inte klara sig länge inte.           


Och konsumentverket meddelar att
våra största bekymmer är boendet, bilarna och bredbanden.
Jo det märks t o m i bloggosfären, många bloggar handlar om bilar som inte går igenom besiktningen eller inte går alls. Likaså bredbanden är en källa till diskussioner – vilket ska man ha? Dyrast? Bäst? Snabbast? Boendet däremot har jag inte sett annat av än att några tycks bo i slott och andra i koja.

Nu går jag ut och gör Norrköping osäket.
Färglatt*lol*


Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Aniara

Jo men det där med att boendet är viktigt är väl ganska tydligt?
Även om folk inte klagar så pratar de ju en del om hur de bor, har bilder på sina hus eller innifrån sina bostäder etc?
Och blommor, trädgårdar - måste väl också räknas till boendet?

Det där med att det föds fler flickor än pojkar under kristider, är lite förvånande. Eller kanske inte.
Kanske är det så att man helt enkelt inte "vill" föda fram mer "kanonmat"?
Det skulle ju också ge en extra förklaring till varför det efter krigstider är ett sånt stort kvinnoöverskott.
Som i t ex fd Sovjetunionen. OCh där var det ju ett stort kvinnoöverskott åtminstone ända in på 80-talet (i dag har jag ingen koll).
Vilket förvånat åtminstone mig. Det var ju långt efter det "stora kriget"
Visserligen gick det väl åt en del unga sovjetiska män i ex kriget i Afghanistan, men ändå.
Så där kanske de nya rönen kan erbjuda en förklaring.

Postat av: Pova

Ojdå, bra att jag hållit mig inomhus ifall du gjorde sta'n osäker ;-)

Postat av: Paula

Tjena tjejen! Är du hemkommen eller är det fortfarande fara på färde på stan? tänkte bara önska dig en trevlig helg! Tio minuter tills "postkodmiljonären" börjar... Jag har insett att jag inte är bäst.... o ingen verkar komma nära miljonen... men alltid lär man sig nåt! Kram Paula

2006-01-27 @ 19:25:01
URL: http://www.paulaz.se
Postat av: Hasse

Har läst att det föds fler barn när mammorna äter grövre föda som till exempel i ofredstider. Men det stämmer inte efter det du skriver. Jag har också läst det för några dagar sedan. Annars vore det jag läst mest naturligt

Kram
Hasse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback