26 januari

Dagens namn  är Bodil och Boel.
Båda namnen är en dansk form av Bothild. Bot betyder bättring och hild betyder strid, kamp.

Det finns
7893 kvinnor med förnamnet Bodil - av dessa har 4898 namnet som tilltalsnamn och
2517 kvinnor som har förnamnet Boel - av dessa har 1455 namnet som tilltalsnamn.

Denna dag i historien:
år 1500 blev Vicente Yánez Pinzón den förste europé som upptäckt Brasilien.
1841 ockuperade Storbritannien formellt Hong Kong.
1970 släppte Simon and Farfunkel albumet Bridge over Troubled Water och
1993 blev Václav Havel president i Republiken Tjeckien.

Idag firas det i
Australia - Australia Day.
“Romarriket ”- tredje dagen av Sementivae till minna av Ceres och Terra. (Har tyvärr inte hunnit kolla upp vad det här innebär – återkommer i ärendet… )
Indien firar Republic Day,
Duarte Day firas i Dominikanska Republiken och i
Uganda firar de Liberation Day. Det är idag äkta makars dag, skulle tro att även sambo’s måste räknas in här.

Spouse's Day är en dag då vi ska glädjas åt och uppskatta våra bättre hälfter (vi som inte har någon bättre hälft får väl uppskatta oss själva – egenkärleken är den bästa kärleken). Dagen kan lämpligen betraktas som en övning inför Alla hjärtans dag.

och dessutom
är det idag
Toad Hollow Day of Encouragement – Muntra upp varandra!
Peanut Brittle Day – Spröda jordnötters dag??

Denna vecka pågår
20-26 - Creative Frugality Week
20-26 - Solo-Preneuring Week
21-27 - Nurse Anesthetists Week
22-26 - Direct Deposit Week
22-28 - Handwriting Analysis Week Handstilsanalys vore intressant – kan det vara något för vår cyberAnnaLysiker?


Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Hmmm... Spröda jordnötters dag? Typ Politikernas dag då, eller ? Men vad med hårda jordnötters dag då? När infaller den? Tackar för kommentar hos mig. Svar; Jo, du ser det paketet chokladfingrar tog slut, men helt slut på choklad är det sällan hos mig... Vågar inte vara utan, för då åker jag o handlar massor som jag frossar i mig... Men när jag vet att de ligger där i skåpet, så räcker det oftast med att jag nallar ibland och då slipper jag frossa... Hehe! Önskar dig en trevlig kommande helg! Kram!

Postat av: Lillatanta

Halloy bor du i norrköping inte långt i från Lillatanten då som är från FINSPÅNG
Ja det händer att jag tar mej till storstan och gör den osäker jag med.Tänk när en Finspångs bo som jag får åka rulltrappa.vi åker upp ner upp ner halva dagen .Tänk att få göra det varje dagwow
kram från lantlollan i finspång

2006-01-26 @ 13:24:52
Postat av: Aniara

Jordnötter och politiker = Jimmy Carter, eller hur var det?

2006-01-26 @ 18:10:24
URL: http://spaces.msn.com/members/AniarasPlace/
Postat av: Anna-Lys

Lustigt fastnade givetvis för programmet längst ned, skulle precis rota vidare när jag fann MIG där he he Såg ovan att du ämnar göra Norrköping osäkert i afton ve den som är ute .... ;-))

2006-01-26 @ 18:57:25
URL: http://spaces.msn.com/members/Anna-Lys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback