Namn, Persson, farbror Torsten o lite till

Det finns saker man bör låta bli att göra. I alla fall en tisdagsmorgon.
Jag har t ex läst en artikel i Veckans affärer om Göran Person.
Klart läsvärd men kanske inte lämpad att intas tillsammans med frukostkaffet. Han firar nu tio år som President. Med betyget ”knappt godkänt”
OK. Jag vet. Vi har inte presidenter i Sverige. Tror inte Persson har det klart för sig.

Mus Avdelare

Jag har också gjort ett morgontidigt besök hos
farbror Torsten, det brukar alltid pigga upp. Idag bad jag om ett nytt namn. Det fixar han direkt, man bara svarar på några enkla frågor och får sedan ett passande namn att ersätta sitt gamla med.
Böga-Josse Sego.
Tror inte farbror Torsten har klart för sig att jag är Qvinna. Inte finns det väl kvinnliga bögar? Eller har jag fel nu igen?
Mus Avdelare

Någonstans på denna min sida vill jag lägga in min gästbok. Det har jag misslyckats med. Hittills. Envis som synden är jag så jag har inte givit upp. En vacker dag, eller föralldel, en mulen dag kan det också bli, kommer här att finnas en gästbok. Fram till den stora dagen får gäster använda kommentarsfunktionen. Även om det inte gäller en kommentar. Jag är inte kitslig på den punkten.
Mycket du vill – lite du skall. (var kom det uttrycket ifrån?)

Mus Avdelare

Namnsdag idag har Rickard och Dick.
Jag kände en gång en Dick. Undrar var han tog vägen sen?
Namnet Rickard har sitt ursprung i det fornhögtyska Richart, och betyder ’rik’, ’mäktig’ och ’hård’
Dick är en engelsk kortform av Rickard.

Denna dag i historien
 7 feb1971 fick de Schweiziska kvinnorna rösträtt. Liite senare än resten av europas kvinnor…

Idag firas
Independence Day i Grenada

Lite mer udda firande idag är:
Wave All you Fingers at Your Neighbour Day
Send a Card to a Friend day
Love Your Robot Day
Charles Dickens Day

Och firarveckor som tar sin början idag.
7 – 14 februari är det:
Congenital Heart Defect Awareness Week
Rejection Awareness Week

Glöm föralldel inte allt veckolångt firande som påbörjades igår!

Sedan 3 feb och fram t o m 10 feb firas även
Hate Financial Planning Week .
Det låter bra. Jag avskyr all ekonomisk planering. Det är därför jag ständigt sysslar med
bokföring åt folk och fä.

Mus Avdelare

Nu ska jag gå och vinka med alla fingrarna åt mina grannar.

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

hmm...nää jag visste inte heller att det fanns kvinnliga bögar *L*...men men det är mycket jag inte vet...så jag förkastar inte något...fniss..
hoppas att din dag blir fin...och att Göran inte retar upp dig för mycket..han retar folk för mycket överhuvud taget...kraaaam

Postat av: Pova

Läste ikapp dina bloggar - med detta msn-strul samt vädrets plötsliga växlingar (som påverkar min arma kropp) har jag inte hängt med riktigt.
Log stort åt bilden på katten som "inte skulle ätit den musen". Jag har Lasse Åbergs "Katt och mus" från 1992 ! Så länge sen, fast det ser man på musen. Fyrkantig en-klicks-mojäng.
Kvinnlig "bög", tja, om man som jag avskyr ordet flata, så. OBS endast ordet jag avskyr! Vet inte varför, det är bara så fult. Om nu ordet bög är vackrare...
Oj, finns mycket jag skulle kunna kommentera men nöjer mig med att tacka för all information, länkar mm som du förser mig/oss med.
"Tag möbelvägen till Ljusfallshammar" - den sitter fortfarande i minnet. Har handlat där en gång. Anno 1972. 2 klädskåp som fortfarande håller och gör sin tjänst - kvalité!
Kram från Pova

Postat av: Zibbo

Torsten rokkar. Men han akn vara lite besvärlig ibland.

2006-02-07 @ 10:30:22
URL: http://www.livejournal.com/users/zibbo/
Postat av: Anki

Jo jag glömde ju berätta. Min första kärlek hette Dick, han dog ung...nej jag var inte skydlig till det. Anki

2006-02-07 @ 16:13:15
Postat av: Anna-Lys

Ohhh Qilin ... så skönt att hälsa på här hos dig, här är minsann inget segmos inte. Fy vad vissa blir sura för att man inte står ut med MSN Space just nu - vet ej om det säger mer om dem än mig ... eller jo, det gör det väl. Hmmm vi hade alldrig kunnat skriva om "Dick" inne på spaces ... vi hade fått en skylt från Broder Bill om att vissa ord i vår text måste bytas ut ety de är inte tillåtna på spaces. Varför är man kvar överhuvudtaget ... tom yttrandefriheten är ju inskrängt ... som du mycket riktigt påpekade. Stämma??? Nä ... det ger mig ännu mer negativ energi ... och jag föredrar att skapa positiv harmoni runt mig. Vilket ibland innebär en känga hit eller dit :-) Men, Fru Strations besök hos mig är inget som påverkar mig i den harmoniska riktningen.

2006-02-08 @ 08:50:40
URL: http://spaces.msn.com/members/Anna-Lys/
Postat av: Anna-Lys

Farbror Torsten föreslår att jag bör byta namn till:
Snattra Dåresson - känns fint, jag gillar det skarpt!!!!

2006-02-08 @ 08:56:06
URL: http://spaces.msn.com/members/Anna-Lys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback