Dagens...

Otto von Bismarck:
?Folk mår bäst av att inte veta hur korvar och lagar kommer till." 

Idag bjuder jag på
Dagens nyhetsrapportering u.p.a.
Jag tror er inte om att läsa nyheterna själva, ni tittar bara på serier och horoskop. Läs nu på lite här så ni vet vad som händer i omvärlden.

I Dagens Nyheter läser jag att korta män har kortare utbildning än långa män. En studie har gjorts på
950 000 män där resultatet var entydigt. Långa män är smartare.
Minsann.
Möjligen beror det på att korta män diskrimineras i skolan. Längden vid 18 års ålder avgör om mannen kommer att utbilda sig senare i livet.

I Norrköping träffades en ung kvinna av snö- och isras från ett tak. Hon klarade sig undan med hjärnskakning o blåmärken.

Image Hosted by ImageShack.us
SvD skriver om antalet bostadslösa som är minst 17 800, det är fler än vid senaste undersökningen 1999.
Dessutom konstaterar Socialstyrelsen i sin rapport att personer som är hemlösa länge får problem som inte har med orsaken till hemlösheten att göra. -Det förvånar inte mig ? blev socialstyrelsen överraskad?-
Drygt 30 procent av de personer som inrapporterats som hemlösa är också föräldrar till barn under 18 år.
Det finns hemlösa i 86 procent av landets kommuner
vodkasnaps Absolut Vodka säljer så bra att svenska Vin o Sprit förbättrat sitt resultat N24


Hade tänkt tipsa om Yttermeras bloggande reporter men fann istället det något mer aktuella reportaget ?davidstokyo? :med rubriken: ?Kan jag spy här? - En dag i Burt Swensons japanska liv.?

IDG rapporterar att Google har gått om IBM och Intel, nu är det bara Microsoft kvar som ska passeras. Det handlar om företagens börsvärde ? vad annars. Bill Gates har problem med piratkopieringen i Asien.
Han borde ägna sig åt mer närliggande problem som t ex msn spaces i Sverige.

Hos IDG läste jag lite fel också ? tydde en rubrik till att HP säljer bärbara fjärrkontroller utan tv. Riktigt så roligt var det inte.
fjärrkontroll                                        

Klicka här för att komma tillbaka till början

Kommentarer
Postat av: Ibbe

Godmorgon!
Bekvämt att få sig nyheterna serverade samlade såhär!
Här tycks det ju även funka´ med att skicka kommentarer:-)
Hoppas att du mår någorlunda så här mitt i veckan!

2006-02-01 @ 09:46:08
Postat av: Aniara

Nej, nej - inte smartare ju!
Det var ju en av de faktorer dom de försökte sålla bort.
Bara att längd = högre utbildning.
Där ser du, jag har faktist lääääst tidningen idag!
Fast det är klart, du gjorde väl en sån där kioskvältare a la kvällstidningar - skrev en säljande rubrik. (Eller snarare sammanfattning)

Hur är det annars här i blogg.se-världen?
Ok? Inget hääääng, strul, segt etc.

Postat av: Anna-Lys

Qilin tack för kommentar!
Duuu bakom varje framgångsrik man, står en om möjligt mer framgångsrik Qvinna - vet du ju :-D Idag råder t ex en viss osäkerhet runt relativitetsteorin ... var det månne Fru Einstein? För det var ju hon av dem som var skolad i fysik och matematik, medan han försörjde dem genom att arbeta som kanslist på patent- och registreringsverket. ÄR det kanske så tom att det för det mesta var en manlig figur i fronten ... för annars lyssnade man ej på kvinnorna ... så förhöll det sig inom filosofin och skönlitteraturen, så varför ej inom fysiken? Bloggar din dotter? Jag är mycket intresserad av mer info om om de äldre kvinnliga filosoferna. Av de senare är min absoluta favorit Martha Nussbaum "Tankens Inlevelse och Känslans Skärpa" (eller var titeln tvärtom, orkar inte leta på bokhyllan just nu), Sherry Turkle är inte heller helt fel men hon begränsar sig till Cyber-filosofi. Turkles första och mest kända bok "Mitt Andra Jag" är en bestseller från 84 om hur vi förändras genom användande av datorer.
Kramen,
Anna-Lys

2006-02-01 @ 11:25:04
URL: http://spaces.msn.com/members/Anna-Lys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback